120729 - 08.22

God morgon! Har redan varit uppe i 1,5 timma, och snart är det dags för frukost tror jag. Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag tror vi ska åka till poolen om vädret tillåter, men det verkar inte som det nu. Men jag håller tummarna. Jag behöver komma ut!
 
2012-07-29 @ 14:22:16 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120728 - 18.38

Ni vet hur oartigt det är att börja äta innan alla runt bordet har fått mat på tallriken? Så är det absolut inte här. Jag kände av det lite första kvällen när vi åt middag, men ikväll var det ännu tydligare. Min värdmammas bror är här med sin familj, och jag fick börja ta mat vid lunchen. När de alla hade tagit frågade han mig: "Why haven't you started yet?" med en såndär självklar ton. Det är kanske min första tydliga kulturkrock. 
 
Annars har dagen rullat på bra. Vi har blåst bubblor, gjort origami, lagat mat, skrattat, kollat på olympiaden osv. Jag har också ätit mitt första svenska godis på amerikansk mark. Jag tänkte först att jag skulle vänta en månad, men det gick sådär. Jag kunde inte motstå de blå Soda Pop-flaskorna som var i min lösgodispåse från Rebecca och Hanna. 
 
2012-07-29 @ 00:38:16 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120728 - 08.54

Jag försöker känna mig som hemma här nu. Jag har hängt upp lite kläder och placerat mina Sverige-saker i hyllan från IKEA. Amerikanerna verkar gilla IKEA, tjoho! Min familj har till och med lingonsylt därifrån i kylskåpet, hehe. 
 
2012-07-28 @ 14:53:55 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120727 - 22.10

Ikväll har vi blåst såpbubblor, ätit supergod mat, kollat på invigningen av Olympiaden och barnen har fått sina presenter. Jag kollar fortfarande på invigningen, vill ju se Sverige! Tyvärr är det långt kvar... Just nu går Israel in.
2012-07-28 @ 04:11:00 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120727 - 16.35

Jag kom till familjen sent igår kväll eftersom flyget var försenat (igen), så när vi kom hem åt jag middag med familjen, duschade och sov. Idag har jag spenderat dagen med Maggie, en annan au pair här i närheten, som hjälpt mig köra barnen till summer camps, lagat mat osv. Troligtvis kommer vi ha en play date tillsammans om någon vecka, eftersom våra barn är i ungefär samma åldrar! Det blir kul!
 
 
Jag och Johanna på training school igår
2012-07-27 @ 22:36:04 Permalink Allmänt Lämna ett spår (1) Trackbacks () bloglovin



120726 - 6.27

Nu är vi inne på sista dagen här i Ner Jersey. Om några timmar är jag i Boston för att träffa familjen för första gången! Förstår inte riktigt att dagen är här. Jag och Irene packar våra väskor just nu, men jag är snart klar. Nu måste jag springa ner till frukosten! 
2012-07-26 @ 12:27:09 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120725 - 22.27

Idag har vi lärt oss allt om första hjälpen och hjärt- och lungräddning. Och så har vi tränat våra magar med hjälp av skratt. Jag, Johanna, Erika och Rebecka har skrattat konstant åt precis allt mellan himmel och jord. Vi tog oss också en tur till en Mall i närheten för att äta och handla nya adaptrar. Imorgon åker vi äntligen till våra familjer, men tråkigt nog skiljs vi åt för ett tag... Men jag kommer att tänka på er när jag ser flygplan i luften hehe.
 
 
2012-07-26 @ 04:27:40 Permalink Allmänt Lämna ett spår (1) Trackbacks () bloglovin



120725 - 06.43

Åh, vad tungt jag har sovit inatt. Det tog emot när telefonen ringde 06.00 för att väcka oss. Men nu är det dags för frukost och jag ska nog prova färgglada Cheerios. Stay tuned!
2012-07-25 @ 12:43:04 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120724

New York! Vilken stad! WOW! Rebecca, FYI, du hade älskat all arkitektur. 
 
Idag har vi haft första dagen på förberedelsekursen. Jag har haft min första amerikanska lunch. Chicken sandwiches, pasta och sallad. Blev vrålhungrig en timme senare. Vi hade lektioner om säkerhet, amerikansk seder, barns utveckling osv. Och så slutade vi med New York City! Hade en helt underbar guide som kunde precis allt. Vi stannade för att se Frihetsgudinnan, mat vid Brooklyn Bridge och till sist Times Square. Äntligen fick vi i oss en mättande måltid. 
 
 
Jag, Rebecca, Johanna och Erika!
2012-07-25 @ 04:29:20 Permalink Förberedelsekurs i New Jersey Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120723

Jag gick upp för ca 25 timmar sedan efter att ha sovit två timmar. Sedan dess har jag sovit ca 30 minuter. Räknas det som att jag har dygnat för första gången i mitt liv då?
 
Vi blev alltså försenade med 4 timmar. Satt i London och väntade. Och väntade. Och väntade. I åtta timmar!
 
Hur som helst, nu är jag framme på hotellet utanför New Jersey med en spanjorska som ska med mig upp mot Boston på torsdag. Mina två resekompisar, Erika och Johanna, bor någon annan stans. Min huvud värker så det skriker om det, men annars är allt bra. Nu ska jag bara skicka ett mejl till min värdfamilj, så de vet att jag är framme. Sedan ska jag sova. Och borsta tänderna. Väckning 06.00 imorgon. Kan låta er veta att klockan är strax 22.30 här nu. 
 
 
2012-07-24 @ 04:26:07 Permalink Allmänt Lämna ett spår (1) Trackbacks () bloglovin



120722 - 23.26

Nu lägger jag mig för sista gången på ett år i min goa säng. Har haft en fin dag med familjen med plankstek (min favorit) och fika och fiske i Glommen. Om 3 timmar ska jag upp igen för att åka till flygplatsen. God natt!

2012-07-22 @ 23:28:44 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120722

Nu är jag inne på sista hela dagen innan avgång! Väskorna är färdigpackade och står och väntar på mig. Idag nalkas det familjedag! 
2012-07-22 @ 10:03:38 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120720

Jag kan inte förstå att jag befinner mig ovanför Atlanten om 72 timmar för mitt livs hittills största resa! Förberedelserna går bra. Packningen går framåt. Två steg fram och ett tillbaka. Igår var jag hos min bror i Varberg och lekte lite med kameran på golfbanan innan det var dags för avskedsmiddag med världens bästa styrelse. Troligtvis mitt sista möte med Muf Falkenberg. Snyft. 
 
Mina föräldrar låter mig bestämma allt här hemma nu dagarna innan. Ikväll ska vi äta tacos, trots att pappa inte gillar det. Jag ska försöka få oss att knalla ner till minigolfbanan efter maten också. Jag älskar minigolf! 
 
 
2012-07-20 @ 18:03:44 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120719

Mitt rum är stökigare än någonsin. Det skulle nog Veronica kunna fastställa... Fast denna gång har jag en bra anledning. Jag packar. Jag har alltid trott att jag är bra på att packa (det brukar bara bli något plagg för mycket), men det här är sjukt svårt. Hur packar man för ett år? Jag tackar däremot mamma som aldrig lärt mig att köpa grejer jag inte behöver (=relativt liten garderob). 
 
2012-07-19 @ 11:46:15 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120717

Idag skrev jag klart mitt Pre-Departure Project. Nice!
 
2012-07-17 @ 22:45:27 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120716

Sju dagar kvar. En vecka. I lördags hade jag avskedsfest med familj, släkt och vänner. Fick fina presenter (favoritgodis i lösvikt, t-shirt med tryck på familjen, dagbok, mjukisälg, Iittala/Marimekko-skål m.m.). Kvällen var nästan så svensk den kunde bli. Kubbspel, grill, utgång osv. När vi låg i bollhavet på en pizzeria i stan var det dags att avsluta kvällen. Igår åkte jag, Alexandra och Julia och åt lunch/middag på Laxbutiken. Mumma! Och så spelade vi lite kubb.
 
      
 
 
2012-07-16 @ 11:59:46 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120712

Nu är jag på väg hem från Göteborg. Har haft en superbra familjedag på Liseberg!

2012-07-12 @ 21:44:21 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120709

Det blev inte så många bilder från helgen. I alla fall inte många bra... Men här är några!
 
     
 
 
2012-07-09 @ 15:04:28 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120708

Sitter just nu på tåget alldeles utmattad efter helgen. Jag lever fortfarande i extas från inatt. Favoriten. Kungen. Lasse. Winnerbäck. Det var en harmonisk spelning. Dyster och glad på samma gång. Precis som det ska vara. 

Det är bara 15 dagar kvar till avresa nu. Det känns fortfarande lika ofattbart. 
2012-07-08 @ 14:59:21 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120707

Kent inatt var AMAZING! Kapten Röd var ocnså grym. Och ikväll ska jag se favoriten av alla favoriter. Favoriten med stort F. Och andra favoriter. Åh, det ska bli så bra!
2012-07-07 @ 13:35:35 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120706

Hallå där! Jag befinner mig just nu i soliga Karlstad för festival. Jag kom hit igår med min kusin, precis i tid för Gavin Degraw. Karin ligger fortfarande och sover, men Oskar är vaken, så jag ska nog gå upp och prata lite med honom. Dagen bjuder på Kapten Röd och Kent m.fl. Bilder kommer efter helgen!
2012-07-06 @ 12:39:55 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



120703

Jaha. Då var jag ännu två dagar närmare avresan. Ännu har det inte börjat pirra i magen. Jag har fortfarande svårt att förstå att jag ska åka. Det är en tom känsla på något sätt. Det är nog ovissheten som gör det. Jag har ju ingen aning om hur det kommer att vara förrän jag kommit dit. Om ens då.
 
Glömde berätta att jag pratade med familjen i söndags innan Veronica åkte hem. Helt underbara. De hade skaffat kycklingar som tjejen skulle visa mig. Tyvärr fanns bara fjädrar kvar när hon kom fram... Killen var lite för blyg och sprang iväg, så det får bli nästa gång kanske. Fick även prata med pappan för första gången!
 
De två senaste dagarna har jag varit hemma med pappa och pillat med grejer. Recept för linser är fixat och klart. Och på tal om recept gjorde jag världsgod köttfärssås idag. Lyckades också göra en rabarberpaj som varken var för sur eller söt. Den ni!
Efter helgen kommer förhoppningsvis lite roligare bilder med nya kameran!
2012-07-03 @ 20:16:28 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (1) Trackbacks () bloglovin



120701

En ny månad är påbörjad och imorgon börjar en ny vecka. 3 veckor kvar till avgång. Nu går det undan! Helgen har i alla fall bjudit på trevligheter. Borås torsdag-fredag och Falkenberg med Veronica fredag-söndag. Många skratt har brytits ut och nya fina minnen att skratta åt har skapats. Tråkigt nog var det troligtvis sista gången vi sågs innan jag åker. 
 
    
2012-07-01 @ 18:46:00 Permalink Still in Sweden Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



RSS 2.0