130428 - 18.15

Såhär en vecka i efterhand håller jag fortfarande på att smälta intrycket från att hoppa ut från ett flygplan drygt 4 km upp i luften. Och jag tror inte det var sista gången!
 

One week later, I'm still trying to process the fact that I jumped out an airplane from 13,500 ft above the ground. Hopefully it wasn't the last time! 
 
2013-04-29 @ 00:15:21 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130423 - 11.18

Världens bästa och finaste kusin fyller hela 12 år idag! 
Åh, vad jag saknar dig!!!
 
Today is my sweetest cousin's 12th birthday! Wish I was there to celebrate.
 
2013-04-23 @ 17:18:57 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130415 - 20.52

Vilken fin dag vi haft! Vädret har varit sådär perfekt, typ molnigt med lite sol då och då, men lagom varmt. Idag var barnen som sagt lediga från skolan, så jag, Thomas och Kathryn åkte ut på en dagsutflykt till Great Falls Park.  Det är alltså vattenfall som ligger ungefär 40 minuter härifrån. Vi packade med massvis av snacks samt lunch, så vi kunde ha picknick där. Barnen var inte jätteexalterade på vägen dit, men så fort vi klev ut ur bilen och de hörde ljudet från vattenfallen ville de bara springa dit så snabbt som möjligt. Så där var vi i några timmar och såg fallen samt gick en ganska lång promenad i skogen. Alma kom även förbi med hennes tre tjejer, och sedan åkte vi till en lekplats i närheten. 
 

The kids were free from school today due to "Teacher Work Day," so we packed snacks and lunches in the morning to go to the Great Falls Park not far away from here. It's a part of the Potomac River where there are waterfalls, and it was really beautiful! We went to the overlooks and took quite a long walk in the woods before Alma came with her three girls. 
 
 
 
2013-04-16 @ 02:52:12 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130414 - 23.53

De senaste dagarna har jag hunnit med en hel del, och varit riktigt lycklig! I torsdags åkte jag in till DC med Anton för att se körsbärsträden blomma. Det är ett av årets största event i huvudstaden, som lockar mängder av turister. I fredags hade jag barnen längre än vanligt, och lacrosseträningen var inställd, så efter skolan åkte vi till Tutti Frutti och åt frozen yogurt för att fira långhelg för dem. Imorgon är det nämligen "Teacher Work Day." På kvällen åt vi på Glory Days innan jag stack iväg och mötte upp Sara och Michelle. I går (lördag) morgon vaknade jag tidigt för att åka till Baltimore med Anton, och på kvällen drog vi oss till Olive Garden och firade Maike och Paula som fyllde år. 

This last week has been awesome, although I said goodbye to my parents. Thursday I saw the cherry blossoms in DC with Anton, Friday I took the kids to Tutti Frutti after school to have some froyo and celebrate their long weekend (it's Teacher Work Day tomorrow). We also had dinner at Glory Days before I met up with Sara and Michelle. I got up early on Saturday morning to go to Baltimore with Anton and in the evening we went out for dinner at Olive Garden to celebrate Maike and Paula's birthdays. 
 
 
 
 
 
 
 
2013-04-15 @ 05:53:42 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130413 - 11.59

Befinner mig i Baltimore för dagen. Så otroligt bra väder vi haft denna vecka! Typ 30 grader varje dag. Man vill liksom inte sitta inne framför datorn. 
 
I'm posting this from the inner harbor in Baltimore, MD. I love the weather this week. It's been around 30 degrees C the whole time, so I haven't rally wanted to sit by the computer. 
 
2013-04-13 @ 17:59:50 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130407 - 20.17

Mina föräldrar har åkt hem, så nu ska jag iväg och träffa Anton! Men först tänkte jag svara på frågor som dykt upp bland inläggen. Kom ihåg att det bara är att skicka mejl eller skriva en kommentar så svarar jag det bästa jag kan! Jag kommer själv ihåg hur många frågor jag hade innan jag skulle åka, om ALLT, och inga frågor är dumma frågor!
 

Vad heter boken du använde för pre-departure project?

Jag kommer inte ihåg vad den hette, men jag skulle rekommendera att Googla ”developmental milestones” och åldern du behöver veta om!

 

Hej!! Jag tycker de är så kul och läsa din blogg :D åker själv snart till USA :D Jag har en fråga, jag hoppas du kanske kan svara på, jag undrar hur man gör med medicin, typ Ipren? Hur packar man de? Återslutningspåsar? Incheckat bagage eller? Sen har jag en årsförbrukning av p-piller, är livrädd att jag ska bli fast i tullen och stå där som ett fån, men så länge man har kvar de i original förpackning? :) Heheh de blev lite mycket, men hoppas du förstår vad jag menar :D

Kram!

Hej, Anna!

 

Jag hade inte med mig så mycket läkemedel mer än några få Ipren och nässpray, så jag är nog inte bästa personen att svara på frågorna. Men jag skulle dela upp lite i varje väska, och försöka hålla allt i originalförpackningar. Sedan finns ju samma sorters värktabletter här, fast med olika namn. Men det är bara att fråga din värdfamilj hur doserna är och vad du ska använda till vilka symptom. Sedan finns det massor ”mirakelmediciner” (som faktiskt fungerar riktigt bra!) här i tabletternas land, men det är en helt annan sak!

2013-04-10 @ 02:17:00 Permalink Allmänt Lämna ett spår (1) Trackbacks () bloglovin



130406 - 16.03

Vi lever loppan här i det stora äpplet och nu gör vi oss i ordning för att gå på Lejonkungen ikväll. Jag slänger in några bilder från Instagram från dagarna. Imorgon åker vi hem! 
 
 
We're having such a good time here in The Big Apple and our last evening here will be spent on the Broadway show of the Lion King. I'm posting some pictures from Instagram, but you'll see more when I'm home and my parents have left! 
 
 
 
 
 
2013-04-06 @ 22:03:00 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130404 - 09.03

 
Jag befinner mig i skrivande stund i New York, ca 100 meter från Times Square i min säng. Jag, mamma och pappa kom hit igår eftermiddag, och har sedan dess sett Times Square (såklart), Rockafeller Center och lite annat runt omkring. Och första middagen fick bli på Hard Rock Café. Idag ska vi ta oss ner till Lower Manhattan! 
 
Jag har bara tillgång till internet på min iPad här på hotellet, så det blir fler bilder när jag kommer hem! 
 

I'm in New York City right now, about 100 meters from Times Square, sitting on my bed. My parents and I got here yesterday in the afternoon and since then we've seen Times square (of course), Rockafeller Center and some more things. And we had dinner at Hard Rock Café, yummy! Today we're going to Lower Manhattan. 
 
I only get wifi on my iPad here at the hotel, so you'll see more pictures when I get home! 
 
2013-04-04 @ 15:03:47 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



RSS 2.0