130527 - 23.03

Idag är Memorial Day, vilket i princip betyder att man ska uppskatta, minnas och hedra veteranerna och alla som har kämpat/kämpar för landet. Detta är alltså en helgdag som firas sista måndagen i maj varje år. Memorial Day Weekend började i fredags med Thomas födelsedag och Kathryns sista dag i preschool. På kvällen hade vi presentöppning, pizzakväll och Thomas hade sina två bästa vänner över på sleep-over. Efter presentöppningen åkte jag, Anton och Nathalie iväg och umgicks med svenska och tyska vänner en bit härifrån.
 
Lördagen bestod av Champions League-final med Anton (!) och utgång i DC med Zach, Andy, Andrew och Jeanette. I söndags tog det oss 1,5 timme bara att komma ut ur DC med bilen. Något som borde tagit typ 15 minuter. De hade stängt av största delen av en av huvudgatorna p.g.a. en stor MC-uppvisning, men vi skrattade åt det hela vägen ut typ. Vi åt världens godaste pizza på vägen hem innan jag drog iväg på minigolf med Anton på eftermiddagen. Och kvällen avslutades hos Nathalie med s'mores. 
 
Idag tog jag med mina värdbarn till Great Falls Park igen. Vi var där för några veckor sedan när de var lediga från skolan. Vi kollade på vattenfallen och gick en tur i skogen, fikade o.s.v. Mysigt! Och ikväll kom Nathalie och Anton över för tjat, promenad och häng. 
 

 
Memorial Day Weekend is coming to an end. I've had a great weekend with birthday celebrations for Thomas on Friday before I took off to see some friends. In some strange way, on Saturday I ended up watching the Champions League Final at Anton's. But then Andy picked me up and we went out in DC with Andrew, Zach and Jeanette. It was such a fun night! Although it took us 1,5 hours just to get out of DC on Sunday, since Constitution Ave was closed due to the Rolling Thunder. I had no idea how big that is. When we passed the Pentagon, where they park all the motor cycles, I noticed it was huge!!! However, we ended up eating America's best pizza in the Ballston area before I got home and played mini golf with Anton. Nathalie and I ended the day with her host family and s'mores. Yummy! And today, on Memorial Day, I took the kids to the Great Falls Park for a walk and to see the falls, of course. They loved it just as much this time as last time! Later, Anton and Nathalie came over just to hang out and we took a walk. 
 
 
2013-05-28 @ 05:03:38 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130526 - 14.42

Grattis till världens bästa mamma på mors dag!
 
Happy mother's day to the world's best mom!
 
2013-05-26 @ 20:42:00 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130524 - 10.57

Här har inte varit mycket aktivitet det senaste, men jag ska försöka dra igång det igen. Jag försöker njuta av varenda dag jag har kvar, då det är mindre än 2 månader kvar tills jag lämnar min familj. Barnen har varit fantastiska det senaste. Thomas har haft sin sista lacrossematch för säsongen, vilket han gjorde otroligt bra! Kathryn går sista dagen i preschool idag, så från och med tisdag kommer jag ha henne hela dagarna. Vi har legat i hårdträning på hennes ord, och successivt ska hon börja läsa sina första böcker själv. Taylor har tagit med mig på olika matcher för hennes skola, och det är som att leva i en amerikansk film. 
 
Utanför jobbet och familjen har vi mest njutit av livet här med BBQ, crêpes i Clifton, uteliv i DC, en hel del restaurangbesök i Fairfaxområdet och Alexandria och bara lugna kvällar med spel, mat och prat. 
 
Jag är nästan redo för att åka hem. Eller jag kommer åtminstone vara det när det är dags. Mina studier här är klara sedan mars. Jag har varit på de flesta ställen jag velat åka till, och har några fler inplanerade. Nya au pairens datum är bokat. Resemånaden är bokad, betald och klar, och det kommer bli 1,5 vecka i Miami. Min flygbiljett är bokad från Miami till Göteborg. Jag har fått kontrakt på lägenhet, och väntar på att få mitt antagningsbesked från högskolan, men det kommer inte förrän juli. 
 
Idag är dessutom bara två veckor kvar tills jag har två av mina bästa vänner här vid min sida. Så nu ska jag göra upp en plan för hur jag får in så mycket som möjligt av USA på 10 dagar. Bokat och klart är i alla fall New York och Philadelphia. Och D.C. så klart! 
 

I'm trying to make the most of the time I have left here. Less than two months is left until I leave my host family. The kids have been amazing lately. Thomas had his last lacrosse game, in which he did great! Kathryn has her last day of pre school today, so starting Tuesday I'll have her the whole day. We're working hard with her sight words, so eventually she'll be able to read some books herself. And Taylor has given me some American experience by bringing me to different high school games. 
 
Outside of work and the family I've just tried to enjoy life here. We've had BBQ, crêpes in Clifton and nightlife in D.C. We've visited many restaurants and had lazy nights with games, movies, food and enjoyed each other's comany. 
 
I'm almost ready to go home. Or at least I will be when it's time. My 6 credits are done and my certificate is here. I've been to most places I've wanted to go, and a couple more are planned and booked. We found a new au pair and her arrival date is set. My travel month is booked and paid and it's going to be Miami for 1,5 weeks. My flight back is booked from Miami to Gothenburg. I found an appartment back home, in a new town. And now I'm just waiting to be accepted to the university, which will be in July. 
 
In only two weeks I'm picking up my two best friends from the airport here! So now I need to get going on how to get them to know America in 10 days. We're going to New York and Philadelphia at least. And D.C. of course! 
2013-05-24 @ 16:57:36 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130518 - 22.43

På väg ut i DC med mina bästa britter och Malin!
 
On my way out in DC nightlife with my British girls and Malin! 
 
2013-05-19 @ 04:43:35 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130508 - 11.14

Det känns så otroligt bra att två av mina bästa vänner befinner sig här om mindre än en månad! Ni är efterlängtade!!! 
 
 
Two of my best friends will be here with me in less than a month, and it feels so freaking amazing! 
 
2013-05-08 @ 17:14:22 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



130505 - 23.01

Mina värdföräldrar tog med mig till skjutbanan igår, så jag fick för första gången skjuta ett riktigt vapen. Helt sjuk känsla! Och bra gick det! 
 

My host parents took me to the shooting range yesterday, so for the first time I got to shoot an actual gun. It was the strangest feeling ever. And I have to say I did pretty good for being a first. 
 
 
My first 30 shots
 
 
 
All 45 shots
2013-05-06 @ 05:01:31 Permalink Allmänt Lämna ett spår (0) Trackbacks () bloglovin



RSS 2.0