130106 - 21.05

Att komma tillbaka till skolbänken var kanske att överdriva lite. Vi var på ett hotell i konferenssalar. Igår gick mesta delen av dagen åt att lära mig amerikanskt teckenspråk, vilket var riktigt kul! På eftermiddagen var det Zumba på schemat för mig. Vet inte riktigt om jag kan kalla det Zumba dock. Kände mig som tjejerna i Bring It On när Sparky Polastri kommer och visar dem deras nya rutin. På kvällen hängde jag med Sara och Alma, vår nyfunna vän och spelade biljard, rundpingis och hoppade i våra sängar på rummet. Efter frukost idag var det lektioner hela dagen med raster och lunchbreak. Det var otroligt slappt, så det gav kanske inte jättemycket. Inget teckenspråk idag nämligen. 
 
På något märkligt sätt har söndagar blivit mina favoritdagar. De brukar avrunda helgen bra, och när jag kliver in genom dörren ser jag alltid två glada barn som ropar "Sofia! Sofia! Sofia!!!" och då är vardagen tillbaka, vilket ger mig ro. Sedan blir det massa prat om helgen och tonvis med kramar. 
 
Hur som helst, detta är en liten del av vad vi lärde oss i helgen, och som är en del av läxan till nästa helg i mars.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0