130709 - 18.07

Jag har en del inlägg på gång såhär 13 dagar innan jag lämnar min fantastiska värdfamilj. Det blir lite tips för blivande och pågående au pairer, samt för er som ska åka hem snart. Har ni frågor eller något speciellt ni vill veta, så skicka iväg en kommentar i något inlägg eller ett mejl till adressen ovanför! 
 
Jag har haft en riktig långhelg. Förra veckan jobbade jag bara måndag-onsdag. I torsdags var det Independence Day, alltså fjärde juli, så jag var ledig. Jag, Anton, David, Nathalie och Jordan åkte in till DC på förmiddagen för att fira detta. Vid 12 gick en lång parad genom huvudstaden, så vi kollade på den lite granna innan vi gick och lade oss i skuggan under ett träd i National Mall (stora parken i DC). Vi hade några kompisar som mötte oss där, så vi var runt 20 au pairer från olika land tillslut. Vi tog det lugnt, åt lite mat, pratade, skrattade och lekte till solen började gömma sig bakom byggnaderna. Då flyttade vi ut våra filtar på stora gräsplätten mellan Washington Monument och Capitol Building och väntade på att solen skulle gå ner. Vid niotiden började vad vi alla hade väntat på; fyrverkerierna! Känslan av att sitta med sina vänner i USAs huvudstad en varm kväll och se den svarta himlen lysa upp i mestadels blått, vitt och rött bakom Washington Memorial, omringad av ca 700 000 andra människor är helt obeskrivligt.
 
I fredags var jag också ledig, så jag hängde hos Anton i hand pool ett tag med honom, Jordan och David innan jag åkte till Nathalie. Senare på eftermiddagen åkte vi in till DC igen, men denna gång för att kolla på baseball med Anton, Jordan, David, Meghan och Stephany. Detta var alltså min första baseballmatch. Jag kände att det var dags nu efter nästan ett år... Washington Nationals spelade mot San Diego Padres, och vann! 
 
I lördags hängde jag i köpcentret med Nathalie och gjorde troligtvis mina sista inköp på VS, Forever 21 och American Eagle innan jag åker hem. Efter det hängde vi vid poolen en stund innan vi begav oss till Old Town Alexandria med resten av gänget för att äta middag. Vi åt på The Fish Market, precis som förra gången, och laxen var lika bra som innan! Det är ett ställe jag verkligen rekommenderar för er som är i området eller besöker DC. Efteråt lade vi oss alla nere på bryggan i hamnen och kollade på stjärnorna, och oj, vad mysigt det var!
 
I söndags pratade jag och familjen med nya au pairen en stund innan jag åkte iväg till Anton och hängde i hans pool några timmar. Vi åkte till köpcentret senare och på vägen hem till mig åkte vi förbi min favorit när det kommer till snabbmat; Chipotle. 
 
Idag och i går har jag varit ledig. Det här med att packa ihop alla saker jag samlat på mig under ett år tar längre tid än jag trodde det skulle göra. Jag vet inte hur många gånger jag frågat mig själv hur jag ska få hem allt... 
 

I had a really long weekend, starting with celebrating the 4th of July. My friends and I went to Washington, DC and saw parts of the parade before we decided it was too hot for being in the sun. So we sat down in the shade of a tree in the National Mall, but of course we moved out to the open area when the sun set behind the buildings. At 9 o'clock the firerworks started, and they were AMAZING. I never thought I would sit in the capital of the United States on this date, surrounded by about 700,000 people, with the Capitol Building behind me, seeing the black sky light up in blue, white and red just on the other side of the Washington Monument. And the only things I would hear were whispers, fireworks, "oooh"s and "wow"s. 
 
Friday I was off, so a couple of friends and I hung out in Anton's pool before I met up with Nathalie, and later on we all went to see a baseball game, Nationals vs. Padres. Nats won, so we were all happy! 
 
Nathalie and I spent a couple of hours in the mall Saturday and I probably did my last buys at VS, Forever 21 and American Eagle for a while. Afterwards we spent an hour or so at the pool before we went to Old Town Alexandria to have dinner with the other ones. We ended the night by laying down, watching the stars from the harbour. Such a cheerful night!
 
First thing in the morning (read noon) Sunday, the family and I spoke to the new au pair before I went to Anton's pool again for a few hours. Late afternoon we went to the mall for a little bit, and on our way home we stopped at my favorite fast food restaurant; Chipotle! 
 
I've been off today and yesterday. Most of the time I've spent packing. Right now I have two boxes to be sent home, with a total of about 80 lbs. Hopefully the rest of my things will fit in my suitcase... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0