130627 - 23.02

Jag hade några underbara dagar med Emilia och Veronica medan de var här. Vi hann med tre storstader och fyra stater på 10 dagar, vilket jag tycker är bra jobbat. Vi hade några fina dagar i New York och hann med allt vi ville se och göra. På vägen hem åkte vi till Philadelphia och stannade en natt. Utöver det var vi här i Virginia och i DC och levde livet enligt amerikansk seder. 
 
Efter de åkte hem förra veckan blev jag sjuk dock, och i tisdags var det dags att ta tag i min onda hals och gå till läkaren. Jag och barnen åkte fram och tillbaka till olika ställen, och tillslut fick jag en undersökning, ta halsodling och antibiotika utskrivet. 
 
Just nu multitaskar jag. Bloggen på datorn, One Tree Hill på iPaden och väskan ligger på golvet och packas. I morgon ska jag iväg för helgen. Det blir min fjärde sista helg innan jag lämnar min underbara värdfamilj, och min trettionionde med dem. Det är helt sjukt vad tiden gått snabbt!
 
Annars har allt flytit på bra. Sommarlovet är här för alla barn, vi har simlektioner på förmiddagarna och spenderar eftermiddagarna med play-dates, i parker eller inomhus. Det är så varmt och fuktigt, vilket gör det lite klurigt att vara mycket utomhus. Barnen älskar det dock, så ryggsäcken är alltid fullpackad med vattenflaskor och snacks. 
 
Min fritid spenderas mestadels med mina bästa Anton och Nathalie. Helgen som gick firade vi midsommarafton ett gäng svenskar, tyskar, australienare, mexikanare, brasilianer, fransoser, spanjorer och sydafrikanare. Vi åt sill, köttbullar, knäckebröd, svensk ost, chokladbollar osv. Vi lekte lekar, skrattade, pratade om framtiden, dansade runt en stång som grodor, kråkor, björnar och musikanter och bara hade kul. Kvällen avslutades med poolparty hos Anton innan Nathalie sov över hos mig. I söndags var Kahtryns födelsedag, så vi började morgonen med megafrukost med ägg, bacon, våfflor osv. Den kvällen avslutades med pizza, tårta och spel med hela familjen. 
 

It's just incredible how time flies! My friend left almost two weeks ago, after some 10 amazing days. We managed to do three big cities, three states plus DC. I think that's pretty awesome! We went up to NYC for a couple of days and stayed in Philly for one night on out way back. The rest of the time was spent here in Virginia. 
 
After they went home, my throat started to hurt, so on Tuesday I finally got to go to the doctor. I got some antibiotics, even though I still haven't got my results back. Hopefully I'll find out tomorrow.
 
Speaking of tomorrow, right now my bags are getting packed for the weekend as I'm going away. This will be my fourth last weekend before I leave my amazing host family. I can't believe it's coming up so fast. This will also be my 38th weekend with them. 
 
The kids are on summer break now, so we have swim lessons in the mornings and the afternoons are play time in parks or inside. It gets a little tricky being outside in the heat and humidity, so the bag is always packed with snacks and water. 
 
Last weekend was one of the biggest Swedish holidays; Midsummer! So on Saturday we gathered a couple of Swedish, German, Australian, Mexican, Brazilian, French, Spanish and South African au pairs to celebrate with different types of Swedish food, games and we danced around a pole, supposedly a may pole, jumping around like frogs, bears, crows and musicians (typical midsummer dances). In the evening we had a pool party at Anton's, and on Sunday, the celebrations continued. This time it was Kathryn's fifth birthday! We had a great family night with pizza, princess cake and a board game. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0