130307 - 16.42

Min dag började minst sagt märkligt. Jag gick upp som vanligt och fick höra att barnens skolor var framflyttade två timmar, vilket betydde att jag också hade dem två timmar längre på morgonen. Därav hade Thomas och Kathryn extra mycket tid för lek på förmiddagen. Helt plötsligt, medan jag håller på med tvätten, hör jag Thomas ropa på mig och jag kommer till honom. Då sitter han och har ena änden av en leksakshelikopter i handen och den andra änden, där propellern sitter, är i Kathryns hår. Jag kunde knappt hålla mig för skratt när jag såg det. Som grädden på moset satt Kathryn där med ett stort frågetecken i pannan och fattade nog inte riktigt vad som hände, eftersom hon inte kunde se det. Så där fick vi leka hårsallong... 
 

You won't believe what happened this morning! The kids' schools were delayed by two hours today because of the snow, so they got two more hours of play time in the morning. All of a sudden, as I was doing laundry, I heard Thomas calling for me with a little bit of fear in his voice, so I walked to him. I saw him standing next to the table with one end of a helicopter in one hand while the other end, where the propeller is, was stuck in Kathryn's hair. I was trying so hard not to laugh! Kathryn just sat there and I could see on her face she didn't know exactly what had happened, because she couldn't see it. So we had to pretend she went to the hair salon... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0