130327 - 22.46

Herre min skapare, vad tiden gått undan idag! Jag började dagen med att göra pannkaksfrukost till barnen och efter det satte vi igång med bakning. Vi gjorde cupcakes, vilket här innebär att man blandar ihop kakmix, olja och vatten. Att göra från scratch är ju bara att kasta bort tid... Helt plötsligt var det dags för lunch och efter det dekorerade vi våra cupcakes med frosting (färdiggjord), färgspray, strössel och jelly beans, för att få in påsken. Sedan lekte vi med tågbanor och pysslade lite innan det var dags för mig och barnen att åka till flygplatsen.
 
Jag hade räknat med att det skulle ta längre tid för mamma och pappa att komma igenom alla kontroller, så vi var lite sena. Så vi kunde hämta dem vid pick-up utan att vänta. Känslan när jag såg mamma stå där var ju helt obeskrivlig! Jag tror aldrig jag stannat och sprungit ut ur bilen så snabbt som jag gjorde då! Det hela resulterade i ett stort kram- och gråtkalas. Det är helt sjukt att jag inte sett dem på över åtta månader! 
 
Vi åkte i alla fall hem, och körde självfallet förbi Starbucks på vägen hem. Vi var hemma igen vid sjutiden, så vi satt och pratade, lekte lite med barnen och mina värdföräldrar beställde hem pizza. Därefter blev det lite presentöppning och barnen fick Pippi-tröjor som mamma hade stickat innan vi kunde äta våra fina cupcakes! 
 

Time has just been passing by so quickly today. Some things we have done today are pancake breakfast, baking and decorating cupcakes with Jelly Beans, played with train tracks, done crafts and so on. Soon it was afternoon and the kids and I got ready to leave for the airport. We ran a little late, so we could pick up my parents from outside without any waiting. I can't even describe the feeling I got when I saw my mom. I don't think I have ever parked and run out from the car as fast as I did right at that time! The whole thing ended with big hugs and tears of joy. On our way home we had to stop by Starbucks, so my mom and dad could buy some coffee and get an American experience. We got home eventually, talked to my host parents and played with the kids a little while waiting for the pizza to arrive. After dinner we got to open some gifts from my parents and eat our cupcakes for dessert.
 
I guess my parents are already asleep after being up for almost 24 hours, and I should get some sleep too. We have a long day ahead of us!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0