121219 - 23.09

Nu är det bara några få dagar kvar till jul! Tiden går så sjukt snabbt här, och nu är dessutom en resa till Philadelphia bokad. Grymt! Någon som kan gissa med vem? Det borde inte vara allt för svårt...
 
Veckan hittills har varit väldigt konstig. Mycket hemlängtan spökar nu, så det är svårt att få struktur på dagarna. Tankarna är ständigt någon annanstans än de borde, men jag försöker hålla humöret uppe. En glad au pair betyder nämligen glada barn, och glada barn betyder glada föräldrar. Man lär sig den ekvationen ganska snabbt. Att hålla sig upptagen hjälper också i de flesta situationer. Därför har jag hängt med min wingman de två senaste kvällarna, då vi var från varandra hela lördag och söndag. Och jag tackar lärarna på killens skola över att han inte har några läxor denna vecka.
 
Igår slutade flickan skolan för året, så idag har vi spederat hela dagen ihop. Vi hade en lugn morgon med lång frukost, sedan besök på Walmart och biblioteket, precis som igår. När vi kom tillbaka var det dags för lunch, och då kan jag säga att jag blev favoritpersonen i flickans liv då jag ställde mig och gjorde hennes favoritmat; Mac'n'Cheese. Väldigt avancerat då det innebär att koka pasta samt hälla över färdig ostsås i slutet. Men ett lyckligt barn innebär också en lycklig au pair. Sedan var det dags för vila, som denna dag varade i hela två timmar. Vi pysslade lite innan vi hämtade killen i skolan, åkte hem igen och packade snacks för att ta med till parken där vi gick loss med kameran i nästan en timme. Då gick solen ner. Så vi åkte hem och kollade på film, Home Alone. Efter middagen kollade vi också på Polar Express och hade lite kulturutbyte till efterrätt. Jag satt och mumsade blå Jell-O medan barnen och värdpappan tryckte i sig svenska pepparkakor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0