121105 - 19.21

Nu sitter jag här igen framför datorn och slutade jobba för en stund sedan. Jag har haft en lång dag då barnen varit lediga från skolan, vilket de är även imorgon. Så jag tog tillfället i akt att åka in till huvudstaden med dem. Vi åt lite snack vid the Mall i solskenet, med utsikt över Lincoln Memorial och Monumentet på ena sidan och Kapitolium på andra. Då kändes livet helt okej. Sedan gick vi in på National Museum of Natural History och spenderade några timmar bland dinosaurier, mammutar, fiskar, hajar, valar osv. Efter lunch tog vi också en tur bland diverse insekter och gick in i ett fjärilsrum, vilket var väldigt uppskattat av barnen och mig. Sedan kände vi oss alla tre ganska färdiga och beslutade oss att ta metron hem igen. 
 
Igår hade vi familjeträff som au pairmöte. Vi skulle ha det förra helgen egentligen, men det blev inställt pga stormen som skulle komma. Det var väldigt trevligt och jag träffade några nya au pairer och intressanta värdföräldrar. Vi kastade lite football till varandra i parken och efter en timme kände vi oss nöjda och begav oss hem igen. När jag kom hem pratade jag med Feli i drygt två timmar och vi bokade flygbiljett till henne för att komma hit innan hon åker hem till Tyskland igen. Jäklar vad jag ser fram emot våra två sista dagar i USA ihop! På kvällen åkte jag iväg för att kolla på bio och äta frozen yoghurt med färsk frukt. På något sätt känns frozen yoghurt så mycket nyttigare än glass, haha. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0