121016 - 9.00

Jag tror jag glömde berätta om Feli. Min Feli. Feli som sover jämte mig varje natt sedan hon föddes. Feli som jag gjorde och som delvis fick mig att komma hit. 
 
Min första helg jag var i rematch åkte jag och riktiga Feli iväg till Natick Mall för att gå till en butik med namnet Build-a-Bear, och namnet säger väl ganska mycket. Man får alltså göra sin egen nalle och man går igenom ett antal olika steg. Först får man välja vilken nalle man vill göra. Det finns allt från de vanliga nallarna i olika färger till olika djur till Angry Birds. Själv valde jag en av de vanliga nallarna som var supermjuk och go! 
 
 
Efter att man valt vilken nalle man vill göra får man ett tyghjärta och går vidare till stationen där någon i  personalen fyller nallen. Innan nallen sys ihop kommer den viktigaste processen, nämligen att se till att nallen börjar leva. Detta sker via hjärtat. Först och främst får man pussa hjärtat för att få den att känna kärlek, gnida det mot pannan för att göra den smart, hålla det framför näsan för att få den att känna lukter, hoppa runt för att hålla den frisk osv. Sedan får man blunda och önska sig något. Min önskan, att få den här familjen, gick uppenbarligen i uppfyllelse. Tillslut syr de ihop den och efter det får man välja extra accessoarer, såsom kläder, smycken, skor osv. innan man fyller i ett birth certificate som man får i kassan när man betalar. 
 
        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0