121028 - 17.11

Stormen är på ingång verkar det som. Än så länge är det ganska lugnt ute, det blåser bara lite granna, men jag antar att det blir värre i natt. Enligt många nyhetskällor ska den ju bli riktigt illa, så stora delar av östkusten är evakuerade. Jag hoppas inte det ska bli så illa här, men jag har börjat förbereda mig genom att ha alla mina elektroniska prylar på laddning, min värdmamma har varit iväg och handlat mat i omgångar och trots att jag duschade i morse ska jag hoppa in lite senare igen, utifall att vi förlorar vattnet. Jag fick besked om att alla skolor i Fairfax County (vår kommun med drygt 1 miljon invånare) är stängda i morgon och på tisdag. 
 
Det finns ingen tvekan om att jag är orolig för stormen. Jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Jag har ju inte varit med om det innan, förutom förra årets storm när vi åkte hem från Danmark, jag, Amanda och Rebecca. Då var jag i och för sig inte ett dugg orolig. Samtidigt ska det bli spännande. Men det är mest skrämmande. Ska gå upp och prata med min värdpappa nu om hur orolig jag ska vara och vad jag ska göra om vi behöver evakuera eller liknande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0