120928 - 22.19

Kort efter att jag skrev i förmiddags fick jag ett samtal från min Area Director som undrade om jag kunde tänka mig att komma till Lucies gamla värdfamilj tills jag åker till min nya. Deras nya au pair kom i går, men bestämde sig för att åka hem igen. Jag tyckte så synd om familjen, så det var självklart att jag skulle ställa upp. Så jag fick packa mina väskor igen och värdpappan kom och hämtade upp mig på eftermiddagen. Vi åkte till ett kafé och drack kaffe (ja, jag drack faktiskt kaffe jag också!) och lärde känna varandra innan vi hämtade upp barnen från skolan. Familjen och barnen är underbara. Bara efter ca 10 minuter med den yngsta killen (7 år) kröp han upp i mitt knä när vi kollade på tv. Vi har bakat kladdkaka och de älskade den, detta svenska underverk! 
 
Felis äldsta värdbarn var så gullig idag när hon fick reda på att jag inte kommer att bo med dem längre. Hon skrev ett brev och tejpade fast det på en påse med godis. Det är verkligen de små sakerna som gör den största skillnaden här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0